Paul en Lia Verre reizen

Dag 13 Rit met 4x4 wages via de Sani Pass naar Lesotho

Dit een pittige tocht per 4x4 auto over de enige 20 km lange zand/grevel toegangsweg naar op 2874 hoog gelegen grenspost naar het bergkoninkrijk Lesotho. Er kan niet hard gereden worden, dus kunnen we met volle teugen genieten van de prachige vergezichten. Eenmaal op de top moeten we de grensformaliteiten weer afhandelen en zodoende hebben we deze reis maar liefst 10 douane stempels in onze paspoorten verzameld. Boven op het plateau ligt een typisch Bergdorp waar we een bezoek brengen aan een hut.

Hier krijgen we uitleg over de gewoonten van het Lesotho volk en proeven we een stukje van het zojuist in een gietijzeren kookpot gebakken brood. Heerlijk!.. Wij krijgen de gelegenheid om een souveniertje te kopen en gaan daarna weer terug naar de grens.

Hier ligt ook het hoogstgelegen restaurant/cafe van Zuid Afrika, waar we lunchen.

Daarna weer de grensformaliteiten en we aanvaarden dezelfde weg terug naar beneden.