Paul en Lia Verre reizen

Bangkok, wat een giga stad!!

Na een ontspannen treinreis  vanaf station Breda met de Intercity Direct (wat we iedereen aan zouden raden die wat later op de dag moet vliegen)

en een zeer voorspoedige vliegreis zonder vertraging of wat dan ook waren wij vrijdagmiddag 20 oktober om 16.00 uur Thaise tijd (= 11.00 uur in de ochtend NL tijd) in ons hotel in Bangkok.

Onze eerste indruk: Waaaw, wat een giga stad!! Qua oppervlakte ongeveer net zo groot als de provincie Utrecht, alleen wonen hier de hoeveelheid van de totale bevolking van Nederland: 17.000.000 mensen!!!

En dat is te zien: hutje op mutje!!

De aankomst dag hebben we verder niet veel meer gedaan dan lekker uit eten met de hele groep.

De tweede dag (21.10.2017) zijn we na het ontbijt met de bus naar de Marmeren tempel gereden. Deze is helemaal van uit Italie geimporteerd marmer gebouwd door 1 van de vorige Rama’s (koningen).

Zoals alle tempels hier in Bangkok: Prachtig gebouwd! Daarna zijn we naar de “Gouden berg” gereden. Hier is een stupa gebouwd op een stupa uit het verleden welke helemaal vergaan was in een ”berg" van gesteente en overgroeid met mos. Hier zijn we “even” 344 traptreden naar boven gelopen om de stoepa te bewonderen en tevens het prachtige uitzicht over Bangkok.

Hierna zijn we naar de bloemenmarkt gebracht. Hier was het een drukte van jewelste in verband met de begrafenis van Koning Bhumibol die op13oktober 2016 overleden is en nu een jaar later op 26 oktober 2017 gecremeerd wordt. De prachtigste kunstwerken komen onder de handen van de Thai vandaan! Hert zal wel een happening worden a.s. donderdag. Maar goed dat we dan niet meer n Bangkok zijn want men verwacht dat Bangkok helemaal stil komt te liggen van de verkeerschaos.

Na dit bezoek hebben we een boottocht over de “Klongs”(lees kanalen) van Bangkok gemaakt met een boot.

Dan zie je het echte Bangkok!! Wat een armoede! En het mooie is: het interesseert de echte Thai helemaal niet hoe hij leeft. Ze werken tot er geld genoeg is om weer even door te kunnen en als dat op is gaan ze weer werken om het daarna eerst op te maken. Dus sparen voor beter of later is er niet bij. Degenen die dat wel doen zijn de Chinezen, welke hierheen gekomen zijn om veel en hard te werken en zijn daarmee de rijkste mensen van Bangkok geworden. Alleen in Chinatown in Bangkok al zijn er 130 juweliers te vinden!

’s Avonds zijn we met naar de Bayoke Skytower gebracht waar we eerst naar de 84ste verdieping gegaan zijn om op een ronddraaien plateau van Bangkok by night hebben kunnen genieten. Daarna heerlijk gegeten in het restaurant op de 78ste verdieping. Hier konden we kiezen uit een buffet van meer dan 50 meter lang met voor ieder wat wils.

Vandaag zijn we begonnen met een fietstocht van “Ko van Kessel”. Een Nederlander die hier jarengeleden als eerste begonnen is met de georganiseerde fietstochten met 5 fietsen. Ondertussen is Ko overleden aan kanker, maar heeft hij wel een prachtig bedrijf met meer dan 500 fietsen achtergelaten.

Wij werden begeleid door 2 jonge zusjes met de nicknamen (welke elke Thai voor het gemak heeft, want de echte namen zijn door een buitenlander niet uit te spreken) Puna en San.

Twee hele leuke dames die ons Bangkok hebbenlaten zien, zoals we zelf nooit ontdekt zouden hebben om de dood eenvoudige reden dat wij alleen nooit door die smalle straatjes door o.a. Chinatown zouden durven rijden/lopen.

Maar wat een leuke ervaring zeg!!! Hier hebben we echt van genoten. 3 uur door kleine straatjes gefietst, echte Thaise dingen geproefd bij de locals, dwars door markthallen gefietst, kan allemaal hier. Geweldig!!

Vanmiddag hebben we een vrije middag, vandaar dat ik even de gelegenheid heb om zijn 1ste verhaal te typen. Ik hoop dat het ook gaat lukken om wat foto’s te plaatsen.

Vanavond is het de bedoeling dat we nog een Thaise dansavond mee gaan maken: het Siam Niramit cultuur spektakel inclusief diner. Moet een heel spektakel zijn..

Dit was het weer even: tot de volgende ervaring!

Groetjes

Paul enLia

Elize

Goh Lia en Paul wat klinkt het geweldig. Heb je je ingehouden voor wat betreft het eten en drinken of heb je al een gefrituurde krekel gesnoept?
Xx

Nellie

Hoi Lia en Paul wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Geniet ervan verder

Tadzju en Mary

Hoi Lia & Paul,
Wat jullie in die korte tijd ,al te zien hebben gekregen is indrukwekkend !
Bedankt voor jullie verhalen, en nog heel veel plezier !

Caroline en Ad

Wat een verhaal zeg, van wat jullie allemaal al gezien en genoten hebben! Leuk om te lezen! Nog een geweldige tijd en veel plezier! xxx

Lia van Dongen

De foto's wil nog niet helemaal lukken, maar daar gaan we weer een oplossing voor zoeken...komt goed!
Gr.
Lia

Rob en Chantsl

Klinkt allemaal heel bekent dit stukje vakantie.
Ook op de 84 ste verdieping eten hopelijk met een helder uitzicht.
Geniet van jullie reis

Anja van Dongen

Hallo Paul en Lia,
Wat een geweldig begin van juÄşlie reis naar Thailand! Met een prachtig verhaal. Heel veel mooie ervaringen toegewenst.
Groetjes, Anja

Astrid

Wat leuk om dit te lezen, wat n geweldige reis zeg!! Ik wacht op het volgende verslag, veel plezier!!

Lia

Wat leuk om te lezen. En nog maar t begin. Geniet er van!!

Elly & Theo

Prachtige ervaringen alweer en zo leuk om te lezen! Heerlijk genieten Paul en Lia, nog een fantastische tijd en veel plezier! Groetjes van ons

Hans en Yvonne

Hoi Paul en Lia, wat een mooi verhaal. Goed geschreven ook. Het duidelijk dat jullie genieten van deze reis. Veel plezier, wees voorzichtig maar geniet van deze ervaring. Wij gaan jullie volgen.

Anjo

Mooi Lia, ik geniet echt van je verhaal in mijn benkske.?

Roy

Veel plezier en geniet er maar van. Blijf jullie volgen ;-)

cocx

wat leuk dat het zo voor vele laat zien wat jullie meemaken, wat en mooie reis geniet ervan en ik volg jullie dikke poen van mij uit Spanje.