Paul en Lia Verre reizen

Onze eerste dagen Canada

Onze eerste dagen Canada,

En daar zijn we dan met een kleine up-date:

Na een intersieve reis van totaal 24 uur zijn wij zaterdagavond rond 21.00 geland op Calgary International Airport.

Aansluitend de huurauto opgehaald en daarna een korte rit naar het Travellodge hotel waar we de eerste nacht hebben doorgebracht. Een middenklasser, maar prima voor 1 nacht.

Zondagmorgen na het ontbijt met z’n allen in de auto voor onze eerste rit van Calgary naar Golden.

Maar eerst nog boodschappen gedaan in Calgary zodat we dat op het eind van de dag niet meer hoefden te doen.

Helaas regende het de hele dag, dus we hebben verder niet veel stops gemaakt bij de bezienswaardigheden, mede omdat we voor maandag ook kaartjes voor de hop-on-hop-off bus gekocht hadden.

Doorgereden naar Golden dus waar we nu voor 2 nachten een cabin op een chalet complex gehuurd hebben. Kleinschalig complex maar het ziet er wel aardig uit. Robbert had ook een Paragliding duo-spronggereserveerd voor zondag, maar mede door de vele regen heeft hij deze gelukkig naar de maandag kunnen schuiven.

Maandag waren we allemaal redelijk vroeg uit de veren omdat we terug richting Banff moeten rijden en daar met de hop-on-hop-off bus een behoorlijke ronde wilden doen.

Wij hebben de auto op een parkeer terrein bij Lake Louise Village gezet en zijn van daar uit met de bus eerst naar Moraine Lake gebracht. We hadden een ontzettend aardige gids, Tyler, een echte Canadees, die ons het een en ander uitlegt en belooft om de gids van de volgende bus te vragen om wat langer bij Lake Louise te stoppen zodat we daar de nodige foto’s kunnen schieten, en geen tijd hebben om op de volgende bus te wachten.

En ja hoor, de volgende bus haalt ons op de afgesproken tijd op en de gids, Lewis genaamd, was geïnformeerd over de extra lange stop.

Na het nemen van de foto’s zijn we met de bus naar Johnston canyon gebracht en hebben daar een wandeling van 5 km gemaakt. Op zich niet zo veel, maar wel als er een hoogteverloop van 162 meter in verwerkt moet worden.

Ploeteren dus, maar het was de wandeling zeker waard. Diverse schitterende watervallen kletteren neer in Johnston Creek.

Om 15.30 uur worden we weer netjes opgehaald en terug naar Lake Louise Village gebracht waar we weer in de auto stappen en richting Golden rijden, waar Robbert de Paragliding sprong nog gaat maken.

We hebben met Peter afgesproken op een parkeerplaats aan de voet van Mount Seven.

Wij rijden via een grevelpad naar de top van de berg. Daar wordt de parachute uitgespreid en na de nodige uitleg volgt dan eindelijk de sprong. Er is een prachtig uitzicht, het is zonnig en licht bewolkt, dus geweldig weer voor een sprong.

Als zij vertrokken zijn gaan Paul en ik de berg weer af om hen op het door Peter van bovenaf aangegeven veld weer op te halen.

Robbert heeft genoten van deze sprong. Hij krijgt van Peter een CDRom mee met een filmpje van de sprong en daarna gaan we na een hele lange dag weer richting chalet.

Morgen rijden we door Jasper NP via de Icefields Parkway naar Valemount waar we ook weer 2 nachten verblijven.

Ria

Dat was idd een volle dag. Maar wel goed bezig?. Veel plezier met zn allen.

Toon Torenbos

Zo dat is wel 'n begin van een mooie reis maar hopenlijk komen er ook dagen dat je lekker onderuit gezakt kunt genieten van alles wat je meemaakt want al die indrukken moeten wel verwerkt worden en dat gaat het best onder het genot van 'n goed glas ......
Geniet er volop van wij kijken uit naar het volgend verslag
Groetjes Toon & Henny

John en Annie Sheppard.

Een goed begin, na een lange reis zo te horen. Veel plezier nog samen, en lekker genieten.

Ad en Caroline

Gevonden, gaan jullie helemaal volgen ! Zijn zeer benieuwd ! Groetjes aan iedereen !