Paul en Lia Verre reizen

Port Coquitlam -Nanaimo-Parksville

Port Coquitlam, overtocht naar Vancouver Island en Whale watch tour Nanaimo.
Ik heb weer heel watte vertellen denk ik, na de twee rustige dagen in Kelowna, rijden we door naar Port Coquitlam. Dit is een stad ten noorden van Vancouver, waar je niet zo snel merkt dat je dicht bij een hele grote stad zit’ maar waar je wel met een half uurtje (als het niet druk is) in het centrum van Vancouver zit.
Na in gecheckt te hebben, gaat de jeugd even naar de Wallmarkt, waar volgens Fleur alles “vet” goedkoop is. Lopen daar een rondje en brengen nog wat boodschappen mee voor het avondeten.
De volgende morgen hebben we een bezoek aan Lynn Valley met daar de Lynn suspension bridge op het programma staan.
Heel raar, je zit tegen Vancouver aan, en als je een half uurtje met de auto naar het noorden rijd sta je weer midden in de natuur. Deze suspension bridge is wat korter en minder hoog dan de Capilano Suspension Bridge die hier ook in de buurt ligt (wij zijn er 13 jaar geleden met Ad en Caroline geweest), maar is veel minder toeristisch en er wordt geen entree geld gevraagd (Capilano kost CAD 50,00 p.p). Dus, Hollanders als we zijn: de gratis versie hahaha.
De weg er heen wordt geleidelijk aan groener en bergachtiger, en voor we het weten, staan we op de parkeerplaats. Het is een wandeling van zo’n 5 minuten er heen, en in eens staan we er voor. Toegegeven niet zo spectaculair als de Capilano,maar ziet er toch ook aardig uit. We lopen over de brug, en aansluitend kunnen we een (niet al te lange) trail lopen naar de “thirty foot pool’ deze kom je tegen als je naar de “Pipe Bridge” loopt. De pool heeft ontzettend zuiver, helder water met een esmerald groene kleur. Even verderop kunnen we via de net genoemde brug naar de andere kant van de canyon lopen en daarna komen we in Lynn Village. Een klein dorpje, maar ze hebben er heerlijke koffie met koek.
Na dit genuttigd te hebben lopen we de rest van het trail, en na een uurtje zijn we weer bij de parkeerplaats. We hadden al besloten om hierna even door te rijden naar Vancouver om hier alvast een stukje te gaan bezichtigen (over 3 dagen zijn we hier weer). Dus we zetten de navigatie op Canada Place (dit wisten we nog van de vorige keer) waar we de auto willen parkeren. Maar voor we daar zijn, rijden we plotseling langs een parkeergarage in “Gastown” een van de bezienswaardigheden van Vancouver. Dus de auto hier geparkeerd, en we wandelen via de Wereldberoemde stoomklok richting Canada place. Hier meren alle cruise schepen aan.
De kids willen ook graag een beetje shoppen, dus lopen we naar de winkelstraat en na hier wat in een winkelcentrum gewandeld te hebben houden Paul en ik het lopen voor gezien en spreken af om elkaar eind middag weer te treffen in Gastown, waar wij al vast een terrasje zoeken en daar van een heerlijk drankje genieten.
We eten ’s avonds gelijk maar in Vancouver, in een steakhouse, waar we een geweldige steak gegeten hebben. Moe, maar met weer veel indrukken terug naar Port Coquitlam!
De volgende morgen rijden we naar Horse Shoe Bay, waar we de Ferry naar Nainamo (Vancouver Island) moeten nemen. We vertrekken op tijd, want we moeten nog een heel stuk langs Vancouver en zitten natuurlijk midden in de ochtendspits. Maar we rijden ruim op tijd de terminal op en kunnen vanaf dat moment weer even relaxen.
De overtocht duurt zo’n 1,5 uur. Het is mooi weer, dus eerst even op het dek wat foto’s nemen, en daarna wat eten en drinken. Eenmaal aan land zoeken we het centrum van Nanaimo op want we hebben voor vanmiddag nog iets leuks op het programma: we gaan n.l. whale watchen.
Dit is zo ontzettend mooi om te zien!
Dus nadat we allemaal in een survival suit gehesen waren, wat alleen al heel hilarisch is om te zien, vooral als je een iets grotere maat nodig hebt omdat anders de rits niet dicht kan, wandelen we met z’n allen naar de open boot(lees Zodiac) dit vlakbij in de haven licht.
We varen zuidwaarts langs de Charlotte Islands en na een kleine drie kwartier varen zien we de eerste orka’s. Een mannetje, een paar vrouwtjes en een jong
Het blijft prachtig om te zien. We varen langzaam wat achter de orka’s aan (mogen niet korten dan 200 meter in hun buurt komen, en schieten de nodige foto’s, wat overigens niet meevalt want de boot deinst natuurlijk op en neer, en de orka’s blijven ook niet stil zitten. Maar ik denk toch wel iets vast te hebben kunnen leggen. Hierna denkt onze gids ook nog een paar walvissen te zien, maar die zijn net te ver weg om goed op de foto te krijgen. Na een dikke drie uur varen we weer richting haven, en rijden we het laatste stukje naar ons volgende adres.
Hierover later weer meer.
Groetjes van ons allemaal weer!

Ad en Caroline

Geweldig leuk, brengt herinneringen met zich mee ! Nog veel plezier met z'n allen ! We blijven volgen !

Frans en Anjo

We genieten weer mee.
Heerlijk om te lezen ?

John en Annie Sheppard.

Leuke reis weer voor jullie. Echt genieten.

Linda

Zo buurtjes, ik moest even 'bijlezen'.
Wat een geweldige ervaringen hebben jullie weer opgedaan!
En vandaag nog Flipper ontmoet ;)
Geniet van jullie dagen die nog komen.

Groetjes,
Linda

Sylvia

Geweldig die Orka's, foto's zijn perfect !