Paul en Lia Verre reizen

Onze eerste dagen op Sumatra

Een geweldige ervaring tot nu toe. Het rijden door Medan alleen al. Zo ontzettend veel verkeer, kris kras vliegt alles om je heen. Het meest gebruikte vervoermiddel hier is de betjak, een soort tuktuk, maar dan met een brommertje ernaast of een brommertje alleen. En zo ontzettend veel!!!!. Om over het openbaar vervoer maar niet te spreken. Overvolle minibusjes, waar de mensen, als ze niet meer binnen kunnen , maar boven op het dak gaan zitten.

Daarna naar Bukit Lawang, de plaats waar de Uran Utang overgewend wordt naar een wilde (beschermde) omgeving in een groot stuk tropisch regenwoud. Dit zou je met eigen ogen moeten kunnen zien. Zo geweldig mooi!. We hebben een moskee bezocht, het Paleis van de Sultan. Wij zijn langs Palmolie plantages gekomen. De rit naar het Toba meer voerde ons o.a. langs een Batak Karo dorp, Linggo. Verder door hebben we de Sipiso Piso waterval bezocht.

Daarna in Parapat op de boot naar ons hotel op Samasir eiland. We hebben een bezoek gebracht aan een lokale fruitmarkt, een traditioneel 'koppelsnellersdorp' en een voorstelling bijgewoond hoe er in vroegere tijden een vrouw uitgehuwelijkt werd.

Daarna met de boot naar 'Honeymoon Island. Een lief klein eilandje waar we konden zwemmen en relaxen. Het eten bevalt tot nu toe prima, nasi goreng, sate babi en ajam, vis, kip, foe yong hai. Noem maar op. En alles even smakelijk. Soepen in siverse uitvoeringen.Kortom: de eerste 5 dagen zijn GEWELDIG.

Ad en Caroline

Leuk om te zien en te horen dat alles heel mooi en lekker en goed is!
Je zag er lekker sexy uit! grappig.
We zijn ook heel benieuwd naar de film die jullie daar ook maken.
Geniet er maar lekker van, het gaat jullie goed.
Groetjes en liefs van ons, Ad en Caroline
xxx

Karel & Ria

ziet er mooi uit daar. Mooie foto's! Geniet ervan

Liefs van oos

Lia Mens.

Leuk om jullie verhaal te lezen. Zo herkenbaar voor mij!! Tobameer is mooi. Heb je al Oerang Oetangs gezien in het oerwoud?? Wat een beleving!!

Ineke

Dat klinkt allemaal heerlijk! Geniet er maar lekker van.

Tadzju & Mary,

Zo te zien en te lezen, komen jullie ogen en oren tekort.Nogmaals heel veel plezier, 'n beetje
Tempo Doeloe en veel Slamat Makan !

Houdoe !

annieroesink

lees jullie bericht nu pas daar wij net terug zijn van vakantie wel stoer dat jullie Richard zijn geboorteplaats
opzoeken Medan dus jullie kunnen ons daar straks het een en ander over vertellen . geniet ervan en wij volgen jullie verder nog.
groetjes Richard en Annie

Bert en Nellie

Hoi Lia en Paul, ziet er geweldig uit en leuk om jullie zo te volgen !

Nog veel plezier en hou ons op de hoogte.

groetjes

Ad & Caroline

Wij zien hier ook wel eens oerang oetangs.
wachten op foto's !!!!!!!!!!!
groetjes xxxx

Maikeltje Donfield

Hee moedertje!

Ik dacht laat ik eens even een berichtje posten op dat hippe reisblog van ze, vinden ze leuk. Fotos zien er goed uit, zo te zien zit het weer daar ook mee! Hier is het ook al vanaf zondag goed weer, zo rond de 20-23 graden en veel zon. Met de rest zit alles ook nog snor hoor, alles is nog keischoon, de mappen en klikos zijn gewisseld en ik ben op het moment vet hard aan het wassen. Vanmiddag ga ik naar het ziekenhuis, dan gaan ze eindelijk eens in mijn gezicht snijden overigens, werd tijd. Ik ga morgenavond denk ik met Robbert nog even langs opa en oma, om te kijken hoe het er voor staat daar. Wellicht post ik morgen nog wel een berichtje, maar voor nu nog een goede vakatie toegewenst!

Tabee en aju!

Maikeltje D