Paul en Lia Verre reizen

Krater en Spa resort

Vandaag blijven we een dag in de buurt van Bandung en rijden eerst naar de krater van een nog werkende, maar op dit moment niet actieve vulkaan: de Tangruban Perahu. Wel apart om aan de rand van zo'n rokende vulkaan te staan. Wij worden achtervolgd door hordes souveniers verkopers en Rene heeft ons er al op gewezen dar we bij het eventueel kopen van iets af moeten dingen tot 1/3 van de prijs. Af en toe zijn deze personen wel heel erg opdringerig, maar goed ook zij moeten eten. Na hier weer de nodige plaatjes gemaakt te hebben rijden wij naar een in de buurt gelegen SPA-resort: Sarie ater, waar het water in het zwembad vanuit een heet water bron gevoed wordt en wel 42 graden warm is. Wij gebruiken hier de lunch en rijden weer terug naar het hotel. Daar we op tijd in het hotel zijn wandelen we nog even naar een groot winkelcentrum. 's avonds om half 8 moeten we onze koffers al gereedmaken want onze bus rijdt vannacht al met onze koffers pptnaar Yogjakarta. Wij houden alleen wat handbaggage achter voor de nacht en de volgende ochtend worden we om 5.00! uur gewekt. Ontbijten en om 6.00 uur staat er een ander busje klaar om ons naar het station te brengen, want wij gaan met de trein naar Yogjakarta. Een 7 uur durende rit van west naar midden Java. Een schitterende rit door een prachtig landschap wat voornamelijk bepaald wordt door heel veel sawa's ofwel rijstvelden in alle stadia van de groei. Het duurt 100 dagen vanaf het moment van kiemen tot aan het moment van oogsten.

Tineke

Ik wens jullie een mooie treinreis toe! Zal wel gaan lukken. Weer 2 prachtige verhalen neergezet.

Lia

Ga je nog naar de Borobudur?? Hopelijk wel!! Yogjakarta vond ik een van de mooiste stad.
Nog heel veel reisplezier.

Nellie

Hoi Lia en Paul, wat een mooie verhalen. Je hoort er doorheen dat jullie volop genieten !

greoten en nog veel plezier