Paul en Lia Verre reizen

San Francisco...wat een ontzettend leuke stad....

Omdat we maar twee dagen hier zijn en er zoveel te zien is, zijn deze dagen helemaal volgepland. Ons hotel ligt buiten San Francisco, een bewuste keuze, omdat we niet zelf in deze stad wilden gaan rijden, laat staan parkeergelegenheid zoeken. Wij zitten in Millbrae, ik denk zo'n 20 mile onder San Francisco, in de buurt van San Francisco Int. Airport., op loopafstand van een "Bart" metro/trein station. Ik had thuis al de "Alcatras" kaarten geboekt en gekozen voor de "vroege" overtocht van 09.10 uur. Dit betekende dat we om een uurtje of 08.00 de metro moesten nemen. Eenmaal bij het station aangekomen waar we moesten zijn, bleek dat het toch nog een eind lopen was naar "pier 33" waar de Ferry vertrok. Op goed geluk zijn we op een trammetje gesprongen en dat stopte inderdaad bij pier 29, net op tijd waren we bij de ferry en omdat we kaartjes hadden, konden we gelijk doorlopen. Kon niet beter. Eenmaal op Alcatras aangekomen werden er audio apparaatjes uitgedeeld waarop de hele geschiedenis van "Alcatras" te horen was, en die je gelijktijdig door het complex leidde. Ik moet zeggen dat het toch wel een indruk gemaakt heeft. Een mooie spreuk die daar hing, omschrijft in een paar woorden hoer het er daar aan toe ging; "Break the law and you go to jail, break the jail and you'll go to Alcatras. Zegt genoeg. Na deze rondleiding zijn we met de ferry van 12.25 uur weer naar het vaste land gevaren en daarrna te voet naar Pies 39. Wat een geweldig gezellige pier. Allemaal eettentjes en winkeltjes. Uiteraard hebben we hier fish & chips gegeten en daarna naar het eind van de pier gewandeld waar de zeehondjes heerlijk op een aantal vlonders van de zon liggen te genieten. Hierna door naar "Fisherman's Warf". Ook veel eettentjes en souvenierwinkeltjes, maar wij vonden Pier 39 gezelliger. Van hieruit hebben we een rit gemaakt met de "cable car". Een antiek tram welke nog een bepaald traject aflegt. Voornamelijk voor de touristen. Als je hier eenmaal bent mag je die niet missen. Op het eind van het parcours zijn we uitgestapt en hebben een stuk deze weg terug gelopen zodat we wat meer van de omgeving meekregen. Zo passeerden we Union Square: een groot plein met rondom winkels. Wat verder hebben we de cable car weer gepakt en zijn hier weer mee naar de pieren gereden. We begonnen onze voetjes te voelen en hebben toen besloten dat we voor deze 1ste dag genoeg gezien hadden. Morgen weer verder.

Ester

Hoi Lia, leuk om jullie belevenissen in SF te lezen! Wat een leuke stad he? :) Ik zag je smsje: je komt inderdaad met de cable car langs een van de gebouwen van de universiteit waar ik heb gestudeerd. De gebouwen zijn of woonhuizen of schoolgebouwen. Je had beter de cable car andersom kunnen nemen, had je berg af kunnen lopen haha! Het gebied rondom Union Square is leuk he? Daar woonde ik vlakbij.
Heel veel plezier met het vervolg van de reis, ik ga jullie volgen. Wat zullen jullie het leuk vinden daar, je gaat nog zoveel moois zien.
Groetjes aan Paul!

Ester