Paul en Lia Verre reizen

Van San Francisco via Lake Tahoe naar Fresno.

Na een korte onderbreking zonder internet zijn we weer even in de lucht dus snel een up-date. Na onze 2 dagen in San Francisco, welke geweldig waren, zijn we via Sacramento naar Lake Tahoe gereden. Daar werden we verrast met een eerste kennismaking met het casino, daar ons hotel in het dorpje Stateline (hoe toepasselijk) aan de Nevada kant van de grens ligt en dus casino's en gokken is toegestaan. Maar wij hebben onze hand op de klep kunnen houden en zijn zonder kleerscheuren weer aan onze volgende rit begonnen: via de Tioga pas naar Yosimete NP. Een geweldige route om te rijden. Wat ons opvalt is dat het gras hier niet groen is, maar geel. En al snel waan je je hier in cowboyland. Gele weilanden met af en toe een toerit naar een ranche en de koeien leven op het gele gras of het niets is. In de kleine dorpjes is enkel een"winkel van sinkel" te vinden, maar daar kun je dan ook alles kopen wat je wilt, en een saloonachtig restaurant, waar we dan ook heerlijk neerstrijken voor een kop koffie. Eenmaal bij de afslag naar de Tiogapas worden de bergen grilliger, maar vooral massiever. Een prachtig gezicht om hier dan toch bomen te zien groeien. Na de Tioga pas nemen we nog even de afslag naar de Yosimete Valley waar eigenlijk het meest te zien is van deze enorme rotsen. Bijgaande foto's spreken voor zich. Morgen gaan we van Fresno naar Bakersfield via Sequoia en Kings NP. Heel anders maar waarschijnlijk ook net zo mooi.

yvonne buurvrouw

hoi!! wat klink dit allemaal geweldig zeg, super, en mooie foto's!!

Karel &Ria

Geweldige foto's weer Lia. Ik zie weer een mooi album aankomen. Leuke verhalen ook. Geniet ze!

tante Paula en ome Jos

Leuke verhalen, en hele mooie foto s.
geniet er maar lekker van!!!

tante Paula en ome Jos

Andrea Osterholm

Hey Lia!

wat leuk om hier mee te lezen! Klinkt weer echt als een supertrip! Heb vandaag afscheid genomen bij GE, jammer dat je er niet was, maar we spreken elkaar vast nog wel eens. Veel plezier met het vervolg van de reis en ik lees lekker mee. xx