Paul en Lia Verre reizen

Zion en Bryce NP en Red Canyon

Inderdaad Woooooow. Vandaag hebben we heel wat miles moeten rijden, maar woooow wat is het hier mooi. De snelle kleurveranderingen in de rotsen geven zo'n mooi gezicht. Zelfs op de foto's is het nog niet zo indrukwekkend als wanneer je hier staat. Geweldig! Wij zijn eerst met een shuttle bus naar het eind van Zion canyon gereden, zo ontzettend mooi! Daarna een redelijk lange rit naar Red canyon en Bryce NP. Red Canyn is de toegangsweg naar Bryce NP. Hier is de kleur van de rotsen weer zo ontzettend oranje/rood geweldig. Daarna rijden we Bryce NP in. Duidelijk en heel jammer zijn de sporen van bosbranden die hier gewoed hebben en heel veel bomen verwoest hebben. Gelukkig zijn de rotsformaties blijven bestaan, maar toch zie zwarte bomen spreken boekdelen. Wij zitten nu zo'n 100 mile verder en wat is het hier weer anders! De eerste miles (klinkt amerikaans he) is het net of je door een bos rijdt maar al gauw komen de eerste bordjes voorbij die je wijzen naar de mooie plekjes en inderdaad ...Woow. De hoodoos waar Bryce NP om bekend staat zijn prachtig. Wat een speling van de natuur. Wij rijden naar het eind van het park en het nemen uiteraard de nodige foto's en film. Voor het eerst deze reis hebben we te maken met wat bewolking waar ook af entoe een drupje regen uitvalt, maag dat is eigenlijk niet noemenswaardig. Het jammere op dit moment is dat we deze hele weg terug moeten rijden om naar ons volgende hotel te rijden in Page. Kost zo'n 1,5 uur rijden. Maar dat mag de pret niet drukken...eenmaal op de goede weg naar Page, waar we overnachten worden we weer verrast met de mooiste vergezichten wat betreft de kleuren van de rotsen. We wanen ons echt in een film, rijden alleen in een stalen ros ipv op de horseback. Het was een ontzettend lange rit, maar zeker de moeite waard. Wij moeten helaas de rit naar Monument Valley laten vervallen, dit zou nog eens 2 a 2,5 uur extra rijden zijn, en waarschijnlijk is het donker als we daar aankomen. Doen we dus maar niet. Eenmaal in ons hotel heb ik wel gelijk een tour geboekt voor morgenochtend naar Antelope Canyon. Deze moet zo mooi zijn. Wij zijn benieuwd! Daarna door naar de Grand Canyon! That's all folks! Tot de volgende keer weer.