Paul en Lia Verre reizen

Even wat rustiger aan in Scottsdale en via Joshua Tree NP naar Bloody hot Palm Springs

Nadat we de Grand Canyon hebben bezocht zijn we naar Sedona gereden en het is eigenlijk jammer dat we niet even wat meer tijd hebben, want we hadden te weinig tijd om een helicoptervlucht in de Grand Canyon te doen, en in Flagstaff missen we op een of andere manier de Route 66. Maar we moeten door, anders komen we te laat aan in Sedona. Het allerlaatste stukje moeten we al in donker doen, en Sedona ligt in een Canyon dus het lijkt of er niets meer is buiten de hoofdstraat. Maar goed na wat navragen vinden we ons hotel en gelukkig ligt het naast een goed restaurant, zodat we daar ook gelijk heerlijk kunnen eten. Na een goede nachtrust gaan we de volgende morgen toch "even 20 mile" terug naar Flagstaff om de befaamde Route 66 te zoeken, en jawel hoor, het is maar een stukje van 4 mile, maar we hebben hem gereden en ook nog wat foto's kunnen maken van items uit de 50-er jaren, zoals een Cola automaat en 2 coca cola zitjes uit die tijd. Op een camping mogen we ook nog een foto maken van een beer met het route 66 sign helemaal uit een boomstam gesneden. Origineel uit diezelfde tijd. Wij zoeken nog een road sign met route 66 erop en vervolgen dan onze weg naar de eindbestemming: Scottsdale, bij Phoenix. Nou wij dachten in de Death Valley de hoogste temperatuur gemeten te hebben, maar nee hoor, in Scottsdale is het 102 graden Fahrenheit, omgerekend 40 graden Celcius. Tijd om even rust te nemen. Wij zijn hier twee nachten, dus hebben een dag om even kalmpjes aan te doen. 's morgens gaan we even naar The old town, het centrum, en dit ziet er aardig uit. Beetje cowboy achtig. We wandelen wat rond, winkeltjes snuffelen, ook wel eens leuk, en dan weer terug naar het hotel, want het wordt weer warm. Even relaxen bij het zwembad, om 17.00 uur naar de bar voor de (gratis 1,5 uur) happy hour. Daarna lekker eten in het restaurant en dan zoeken we het bed weer op. Gelukking hebben de kamers hier overal airco, dus slapen gaat overal goed.De volgende morgen rijden we richting Palm Springs. Een behoorlijk lange rit, maar het merendeel gaat over de Insterstate waar je 75 m/h mag, dus dat rijd wel door. Het laatste stuk kiezen we er toch voor door Joshua Tree NP te rijden. Wel even om, maar je bent er zo kort bij... Dit is een park wat 2 woestijnen beslaat en de verschillende flora is duidelijk zichtbaar tussen de twee. Het heeft wat weg van Death Valley: droog, dor en niet al te veel begroeiing. Maar na een tijdje zien we dan toch de "Joshua Trees" waar het in dit NP om begonnen is. Net voor we Palm Springs inrijden komen we door een geweldig groot veld met alleen maar windmolens, wel honderden. Waarschijnlijk staat er in deze hoek regelmatig een straffe wind. Uiteindelijk komen we dan in Palm Springs aan en hier slaat de temperatuur echt alles. We meten hier 110 graden F (43.3 gr C). Wat een hitte. Als je hier door je neus adem haalt verbranden je neusvleugels. Even in de airco kamer bijkomen en dan gaan we als het wat minder heet is lekker eten. (wij zullen straks thuis echt weer af moeten kikken dat we niet hoeven te koken). Morgen door naar San Diego waar het waarschijnlijk een stuk aangenamer is doordat het aan zee ligt. That's all for to-day folks!

tom

die t-bone moet paul thuis ook maar eens klaar maken. eet ik hem wel op. wat een wereldreis maken jullie toch. en zo leuk om het op de voet te volgen. leve de techniek en bedankt voor de mooie kaart alvast.

Ria

Thanks voor de kaart...leuk om een kaart te krijgen in het digitale tijdperk. Je foto's zien er goed uit, wordt weer genieten!!! En bereidt je maar voor op zo' n 30 graden kouder, want het is momenteel echt herfst hier.

Ad en Caroline

Wij hebben vandaag jullie kaart ook ontvangen! Bedankt hiervoor.
Voor jullie straks weer eet smakelijk, wij hebben het hier allang weer op inmiddels! Het is nu 20.20 uur 's avonds.
Groetjes en liefs van ons.

ad & Caroline

even om aan te geven dat we het weer hier klote vinden, dus jullie boffen wel heel erg!!! maar ik mocht Caroline vanavond verassen met een heel malse biefsteak pepersaus met gebakken aardappeltjes en een licht zoetzure salade, gepaart gaande met een heerlijk wijntje.
temperatuur momenteel 24ยบ maar wel intern. wij willen dat jullie de laatste dagen nog een geweldige afsluiting van deze vacantie tegemoed gaan zien!!! groetjes XXX

@ Ad en Caroline

Dan heb jij (Ad) weer heel erg je best gedaan. Wij zijn blij dat jullie daar net zo genieten van alles als wij hier doen....alleen dat weer he, ja da's hier toch even wat beter. Zijn nu in San Diego en hier is het (gelukkig) niet zoBloody hot als in Palm Springs, maar toch nog we een graadje of 30. Maar dat is wel een stuk beter hoor. Tot volgende week weer. Groetjes Paul en Lia