Paul en Lia Verre reizen

Eindelijk een teken van leven vanaf het zuidelijk halfrond!

Hallo thuisfront, eindelijk ben ik in de gelegenheid om jullie even bij te praten vanaf onze dag van verrek op 25 september j.l.

Dag 1en 2 Amsterdam - Johannesburg - Pretoria

Wij waren ruimschoots op tijd op Schiphol, zodat we de bestelde Z. Afrikaanse Rands op konden halen in de aankomsthal, voordat we naar de vertrekhal gingen.
Onze vlucht met Egypt Air vertrok keurig op tijd en na 4.5 uur vliegen waren we om 20.30 uur in Cairo, waar we een overstap hadden. Gelukkig hoefden we niet voor onze bagage te zorgen, die werd door Egypt Air getransfered. Om 23.10 vertrok de 2de vlucht naar Johannisburg. Dit was een wat langere vlucht (8 uur) en ook deze vlucht verliep vlekkeloos. Ik (Lia) heb die nacht gelukkig heel goed kunnen slapen in het vliegtuig, Paul iets minder. Op het vliegveld van Johannesburg werden we opgewacht door de reisorganisatie en toen we er allemaal waren werden we naar de bus gebracht.
We zijn van Johannesburg naar Pretoria gereden en onze eerste stop was het Voortrekkersmuseum, kregen daar een rondleiding met uitgebreide uitleg van onze gids Tjokkie. Hierna zijn we naar het Paul Kruger huis gereden, een Victoriaans huis waar de wereld beroemd geworden Paul Kruger heeft gewoond, en wat nog helemaal in stijl is. Daarna zijn we naar het wellicht nog beroemdere Nelson Mandela standbeeld gebracht. Dit standbeeld is 9 meter hoog en wordt op jaarbasis door miljoenen touristen bezocht.
Hierna werden we naar ons hotel gebracht voor de eerste overnachting.

Frans en Anjo

Kwou dat ik mee was!