Paul en Lia Verre reizen

Dag 9 St. Lucia - Gamedrive in Hluhluwe National Park.

Vandaag staat er weer een gamedrive op het programma, nu in Hluhluwe National Park, een van de oudste wildreservaten van Zuid Afrika. Het is een kortere drive (3 uur), omdat dit park veel kleiner is dan het Kruger park. Maar ook hier is de big five te spotten. We hopen hier het luipaard nog te kunnen spotten, maar helaas, het is weer bloedheet, dus de dieren verschuilen zich onder bomen/bosjes zodat ze moeilijk te spotten zijn. He luipaard is ook de moeilijkst vindbare van de 5. De grootste kans is 's morgens vroeg of 's avonds na zonsondergang.

Maar ondanks dat, genieten we weer van deze gamedrive, die door een meer glooiend lansschap gaat, waardoor je op afstand eerder de kusses ziet lopen.

We zien uiteindelijk wel de : Neushoorn, buffels, impala's, koedoe, giraf, zebra, leeuw met welp, gnoe en diverse vogels. Al met al een goede score vinden wij.

De middag staat er niets op het programma en deze besteden we om het dorp wat te verkennen en we maken een wandeling naar het St. Lucia-estuarium. Hier bevinden zich zandvlakten, grasland, moerassen, kustbossen en grenst aan de Indische Oceaan. Het is een aangelegd houten wandelpad, waar krokodillen, nijlpaarden en leguanen te spotten zouden zijn. Maar vandaag hebben we geen geluk, niets te zien....morgen misschien meer geluk tijdens de geplande boottocht over Lake St. Lucia.

Wij horen overigens vertellen dat 's avonds na zonsondergang, de nijlpaarden het water uitkomen om in het dorp gras te eten en zoet water uit de zwembaden te drinken! Het zou wat zijn als we dat van dichtbij mee mochten maken. Met 4 man sterk krijgen we de hotelmanager zo ver dat zijn na haar dienst (23.00 uur) met ons wat gaat rijden naar de plekken waar ze te zien zouden zijn. Ook nu geen geluk, ze zijn er niet (meer). Misschien hebben we morgen meer geluk.