Paul en Lia Verre reizen

Dag 11 St. Lucia - Durban - Umhlanga

De volgende morgen loop ik met Yves, een Belgische medereiziger nog even naar het centrum om wat geld te pinnen. Onderweg zien we een groep blauwapen (het stikt er hier van) in de bomen. Bijna gelijktijdig zeggen we: nog even een fotootje van onze vrienden en lopen met de camera in de aanslag richting boom. Hier waren ze het niet helemaal mee eens, er zaten een paar jonkies bij en plotseling komen er twee omhoog en komen onze kant op gelopen. Yves zei: ik geloof dat we moeten gaan lopen Lia. Nou Lia was al aan het rennen geslagen. Jee, wat kunnen die beestjes rennen (en ik ook nog gelukkig). Wij renden terug naar het hotel, steeds omkijken of we nog gevolgd weren, en zo'n 50 meter voor de oprit vonden ze dat we genoeg gelopen hadden denk ik. Er ging er een op een steen zitten, terwijl de anderen terug liepen. Nog eens Pfffffiew en geluk dat ze ons alleen maar bang wilden maken.

We zijn daarna via een andere weg naar de pinautomaat gelopen :-) en daarna de bus weer in voor de rit van het mooie St. Lucia naar het ong. 300 km zuiderlijk gelegen Durban. Er heerst hier een subtropisch klimaat. Durban is een giga stad met zo ongeveer 5 miljoen inwoners. Daar aangekomen hebben wij gelijk een korte stadstoer, allereerst langs de kust die in drie stranden onderverdeeld is, heet Noordelijke strand, het midden strand en het zuidelijke strand.

Daar dit het rustigste strand is, en daarmee het veiligste, maken we hier een pauze voor de lunch en een kijkje op het strand. Daarna rijden we door en maken kennis met het centrum, bezoeken een originele Indiase markt, wat voor ons vergelijkbaar was met de Bazaar in Beverwijk voor diegene die deze kennen, en sluiten de stadstoer af met een wandeling door de Botanische tuinen.

Daarna rijden we door naar ons hotel in Umhlanga waar we voor 1 nacht verblijven.