Paul en Lia Verre reizen

Route Bangkok-Ayutthaya-khorat

Maandag 23 oktober.

Even terug nog naar gisteravond: wat hebben we genoten van deze prachtige show waarbij je met veel dans, geluid en muziek terug gebracht wordt naar het verleden.

Vanochtend zijn we om 07.30 uur vertrokken bij het hotel en laten we Bangkok achter ons.

Wij vertrekken in noord-oostelijke richting met als eindbestemming Khorat, maar zullen eerst een stop maken in Ayutthaya waar we tempel ruines zullen bezoeken die op Unesco erfgoed lijst opgenomen zijn.

Na dit bezoek nog een stop voor de lunch, en deze is speciaal voor Inti, de Thaise keuken bevalt prima!

Daarna hebben we nog een rit van 280 km voor de boeg. Daarin opgenomen een bezoek aan een lokale fruitmarkt en een pottenbakkersdorp.

Het moet ook gezegd worden dat we twee geweldige gidsen hebben, Jerry een Nederlander die al 20 jaar in Thailand woont en zeer goed Thais en Engels spreekt, en Toon (haar nickname) een Thaise die we nodig hebben als we een bezienswaardigheid betreden. Want het is bij wet bepaald dat dit alleen onder begeleiding van een Thaise gids mag.

De fruitmarkt is niet spectaculair, maar wel leuk om even overheen te wandelen. Jerry laat ons diverse soorten Thais fruit zien en er wordt ook wat gekocht wat we vanavond als toetje op gaan eten. Daarna het bezoek aan de potterbakker fabriek en eerlijk gezegd krijg je echt medelijden met de mensen die hier werken. Zij krijgen echt een schrijntje voor het werk wat ze verrichten. Ze zitten een hele dag in een soort van schuur aan beelden te werken met de hele familie en verdienen daarmee zo'n 2 a 3 euro per dag. Ze werken met een hele familie aan een opdracht welke bijvoorbeeld ge-exporteerd wordt naar ons land.

Wij rijden verder naar Khorat, wat onze eindbestemming is voor vandaag en dineren eerst in een mooi restaurant, een van de betere van de stad. Wij krijgen weer van allerlei schaaltje op tafel met de meest uiteenlopende varianten van vlees en groenten. En wederom geweldig lekker!! Na het diner worden we naar ons hotel voor vannacht gebracht. Een van de mooiste van deze reis volgens Jerry.

Dat was het weer voor vandaag…groetjes

Paul en Lia

ursula

lekker genieten lees ik neem wat recepten mee mmmmm

Rob en Chantal

Hey lia leuk om weer een stukje te lezen,
Wij zijn in 2014 in Thailand geweest en hebben toen ook Jerry als reisleider gehad alleen hadden wij toen Roger als Thai.
Krijgen jullie nu onderweg ook Thaise les.
Doe Jerry maar de groeten van ons.

XXX prettige vakantie verder

A .Torenbos

Zo zie je maar je komt mij overal en op div. manieren tegen .

Jos en José

Hoi Lia en Paul, het ziet er al schitterend uit. Jullie krijgen veel te zien daar.
Geniet ervan en we blijven jullie volgen.

Inti

SaWadeekah Lia&Paul,
Wat leuk dat de Thaise keuken jullie bevalt! En zeker ook al het andere dat je beschrijft. Het fietsen in Bkk was gaaf he! Ik zou het zo nog eens doen, met kids. Ik lees uit je verhaal dat dit zeker indruk heeft gemaakt. Ik ben achter met lezen maar ga het nu inhalen. Helaas kan ik alleen de laatste foto's van jullie zien. We zitten al neer dan een week zonder WiFi en m'n telefoon pakt dus niet alle foto's. Dat komt natuurlijk terug in Nl helemaal goed. Veel plezier nog! Groeten van Intwin & IsYa.